Lite si och så...

Jaha...
 
Solbærtoddyn från Norge skulle kosta mellan tre och fyra gånger så mycket i porto mot vad själva varan skulle kosta, så det är lagt på is ett tag, MEN(!) det visade sig att jag hade en kär vän som ibland åker till Norge och hen skulle hålla lite koll. Inrikesportot skulle nästan komma upp i varans pris.
 
Vandringspjuck är införskaffade och en skitdyr, men lätt, fältpall och jag hittade mina vandringsstavar jag fick i julklapp från Busslink för en herrans massa år sedan. Det som nu saknas är en lämplig jacka. Eftersom jag inte hittar någon i min storlek så behöver jag ju i alla fall inte bry mig om prislappen för tillfället. Och jag kan bara vandra om det är vackert väder, vilket stör mig (nåja). 🙄
Jackan kan lösa sig då jag hittade ett Youtub-klipp där lösningen var engångsponchos, så i morgon skall jag till Jula och göra av med 20 spänn(!) (jo jag tänkte köpa två när jag ändå är där).
 
Starten skulle ju vara att gå Muskan runt någon gång i vår. Den ligger på Etapp 5:2 (Ösmo - Hemfosa) och är 8,4 km. Ungefär halvvägs på slingan finns ett vindskydd där jag funderar på att ta matrast. Problemet med den som första försök är att det ända sätt att hoppa av slingan är att ringa taxi. App app app. Man vandrar en del längst en väg och det är därifrån jag kan beställa den. Men nu har jag hittat en ny lösning på första försöket.
 
Om jag går Etapp 3 (Tyresta by - Rudans gård) så kan jag hoppa av på två ställen i närheten av busshålplatser. Så med regnponchorna, och ett plötsligt personalöverskott på jobbet i kombination med kollektivavtalsvidrigt mycket komp som resulterat i att jag tyckte att det räckte med en dags jobb denna vecka (okej då, min chef ringde och frågade om jag ville ta ut lite komp och det ville jag gärna), så tänkte jag göra ett försök på onsdag. Det tar ungefär en timme till starten, och från målet... går det alltid att ringa taxi 😁
 
Sagt och gjort så köpte jag kartplast och skulle skriva ut kartor från Lantmäteriet för att tejpa ihop och plasta in... då gav skrivaren upp. Ok, den har klagat på låga tonernivåer i 1-1½ år, men jag fick bara ut två, ganska kassa, sidor av fyra, men i morgon kommer förhoppningsvis nya toners med posten... 😐

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0