Ganska lyckat trots allt...

Hallojjsan!
Så har jag skapat mig en blogg då. Skrev en del när jag var aktiv på Lunarstorm, och det är i bland väldigt skönt att skriva av sig, allra helst som jag verkar stöta på Sveriges alla rikspuckon på jobbet. Jo, ibland ingår jag själv i skaran...

Vad är det som är lyckat då? Det är ju MIN dag i dag, och jag sitter bakom ratten med min egen present. En ny bärbar med mobiltbredband. OCH DET FUNGERAR!!! :D
Nu återstår bara att få det trådlösa nätverket att fungera hemma...

Min lillasyster vet nog mer om mig än jag tror. Av henne fick jag nämligen "Vilse i pannkakan" på DVD, så det fans nog en menig med att jag i februari lyckades säga upp just det konto på banken som jag meddelat till skattemyndigheten och att, när jag fått återbäring på OkQ8 i kombination med en rabattcheck på DVD, missade bussen till jobbet igår. Nej jag var inte sent ute, även om jag är det för det mesta. Dumfan (kollegan alltså) blåste förbi hålplatsen 7 min innan avgång.

Aja, får titta mer på det här när jag kommer hem. Det är straxt avgång och jag skall ännu hinna bränna lite av mitt bidrag till statskassan.

Ha det bäst!
/Johan

Hej igen.

"Ganskal lyckat..."... Trodde jag ja... :(

Jag hinner väll knappt starta 830 innan en av de få passagerare jag känner igen kliver på. Tror ni jag kommer ihåg att stanna på hans hållplats? Nä, och ändå PLINGADE han.... suck. Aja, jag skyller på Volvo! Hade de inte haft en högljud mittmonterad motor och en diskret liten "blurp" (istället för de gamla hederliga "PLING!") så hade jag aldrig missat.

Nu skall jag bara köra 837 från Jordbro till Bussgaraget, och där har jag en hel minut på mig att byta till "hembuss". Allt väl då? NÄ! Har ju en ATR-vagn, så jag får väll åka hem en halvtimme senare i stället, men då kan jag å andra sidan snurra runt lite mer här och försöka klura ut hur det fungerar. SEDAN blir det hem till soffan, godiset och "Morden i midsummer" (eller hur det stavas) som inhandlades i dag.

Och om någon undrar... Nej jag kan inte stava, men jag jobbar på det. Försöker i alla fall få till stor bokstav på rätt ställen.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0