4. Amulett 4(365)

 
 
Jag fick denna elefant av en f.d. missionär när jag föddes (över 45 år sedan) så den är lite sliten. Den har tillbringar många timmar i min mun när jag var liten...
Om någon nu tror att det är elfenben så blir ni besvikna, det är plast. Det var den sista, och minsta, i en rad av elefanter och när den ramlade av så gjordes den till en amulett till mig har det berättats för mig.
Lite beroende på vilken tro man har, och när i historien du lever, så står den nästan genomgående för vishet, godhet och långt liv.
 
/Johan
 
 

Kommentarer
Postat av: Andréa Claesson

Fint minne som blev en bild ,gillar oskärpan i bilden.

Svar: Tack, och oskärpan var ändå inte meningen. Fick jobba hårt för att få något skarpt. Första bilderna blev helsuddiga.
Johan Ekman

2017-01-05 @ 14:08:44
URL: http://andrea365foto.blogspot.se/
Postat av: Helena

Vilket härligt minne att ha! :)

Svar: Jo. Mamma var vansinnig. "Sug inte på elefanten, den kan lossna och du kan sätta den i halsen". Höll väll en si-så-där 5 minuter :D
Johan Ekman

2017-01-06 @ 09:14:44
URL: http://aragornsfru.blogg.se
Postat av: Gunilla

Kul att du är igång med plåtandet!
Här på bloggen verkar det mesta vara OK, även om din logga nederst i inlägget är vääääldigt liten. Du har inte möjlighet att lägga in den permanent i högerspalten istället?
Lycka till under året!
/Gunilla, alias PixelCat, admin

Svar: Då skall jag blåsa upp den. Helst skulle jag vilja lägga den i högerkanten, men jag fattar inte riktigt hur man gör det. Om jag förstått det rätt så måste jag betala för att kunna göre det, men jag söka igen och se om jag blir något klokare på det.
Johan Ekman

2017-01-11 @ 21:16:20
URL: http://bildtrix.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0