1. Accent 1(365)

Jaha, då skall man börja blogga på teman då.
Vad kan man då, med en etta i svenska språket (och för ev. ungdomar som fick betyg mellan 1994-2011 så är det TVÅ steg under G, och efter 2011 motsvarar det ett E), skriva om "accent"?
Inte mycket utom möjligen att jag var tvungen att leta i gamla matteböcker innan jag kom på att det som jag först tänkte på i själva verket heter "tangent", så ett diagram av typen y=x² och en tangent till den föll ganska snabbt.
SAOL gav dock lite bättre svar, och som tur är har jag en drös med böcker, varav några är skrivna av Hans Holmér.
 
Då får vi se hur det går i morgon..
 
/Johan
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jeanetteSv

Långt härligt inlägg, ser fram mot fortsättningen.

Svar: Tack. Skall göra mitt bästa!
Johan Ekman

2017-01-02 @ 14:24:05
Postat av: Helena

En alldeles utmärkt accent! :)

Svar: Tack. Tog en BRA stund innan jag fick till den. Hade grannarna tittat in genom fönstret hade de nog undrat vad jag höll på med, ståendes med kameran på stativ 3 cm från bokhyllan ;) :D
Johan Ekman

2017-01-02 @ 18:18:07
URL: http://aragornsfru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0